Cari Blog Ini

Jika Anda Memerlukan Resit Pengecualian Cukai Untuk Setiap Sumbangan Anda Ke MAAHAD AZ ZEIN AL MAKKI (PUSAT PENJAGAAN ANAK-ANAK YATIM TAHFIZ) Terus Berhubung Dengan Ustaz Shahari - 013 339 3112

Rabu, 20 Mei 2015

WATAK WANITA DALAM NOVEL SAYA...

Dalam melakar karya, saya suka mengangkat kaum wanita sebagai subjek utama. Kenapa? Kerana bagi saya kita adalah makhluk yang kuat, tabah dan penyabar orangnya. Begitulah yang saya gambarkan dengan watak Ummi Khadeeja... keterpaksaan menerima kehendak suami telah membuatkan hatinya terus tabah dan sabar. Menghadapi kerenah suami dan madu yang juga perempuan sepertinya tidak semudah yang disangka. Lelaki! mudah sahaja mengucapkan janji, tiba masanya janji hanya tinggal janji.
Begitu juga... wanita boleh menjadi jahat, keras kepala, degil dan keras hati, Berbuat apa sahaja mengikut hawa nafsu, penggoda dan pemusnah kebahagian orang lain, itulah watak Shifa Umaira... wanita boleh jadi apa sahaja. Itulah watak-watak wanita dalam AKU TURUT BAHAGIA.
Mastura seorang anak, ibu dan isteri yang tabah meneruskan kehidupan setelah kehilangan suami yang disangkakan sudah meninggal dunia. Dia bertekad membalas dendam atas kematian arwah ayahnya dan mengembalikan harta dan kedudukan kepunyaan bapa saudaranya juga merangkap ayah mertua tirinya.
Halijah saya gambarkan sebagai seorang isteri dan ibu yang terlalu mementingkan diri sendiri sehingga sanggup mengupah orang membunuh suami dan anak kandungnya sendiri demi mendapatkan harta dan kedudukan. Dia lupa bahawa kasih sayang lebih penting dalam segalanya. Itulah watak-watak wanita dalam TOLONG CARI SUAMIKU.
Hendak tahu bagaimana watak-watak ini berperanan menghidupkan jalan cerita, jom dapatkan kedua-dua karya ini di kedai-kedai buku ternama seperti MPH dan POPULAR dan juga terdapat di Mydin Subang Jaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan